Szépüljünk fillérekből!

Szépüljünk természetesen!

Ez az egészséges életmód egyenlete

2017. február 11.

Napjainkban egyre többet hallani az egészséges életmódról. Már a könyökünkön jön ki, hogy ahhoz, hogy örök fiatalok maradjunk, elengedhetetlen a diéta és a rendszeres testmozgás. Sokunknak azonban még mindig nem világos, mit is jelent ez pontosan.

 

 

Ha nő vagy, akkor biztosra merem fogadni, hogy próbálkoztál már néhanapján egy-egy, netán sok kilótól megszabadulni valami miatt. Azonban az esetek többségében rossz technikát alkalmazunk a cél elérése érdekében. Azt mindenképpen fontos tisztázni, hogy a szélsőséges diéták, így a koplalás is borzalmasan tudják károsítani szervezetünket. 

 

Mi is az egészség?

 

Természetesen mindenkinek van elképzelése róla. Valami olyasmi lehet, amikor az ember jó izmos, soha sem beteg  és egy deka zsír sincs rajta. Ugye? Nos, nem feltétlenül értek ezzel egyet. Ugyanis maga az egészség szó magában hordoz mindent, ami boldoggá tesz minket. Mindent, amitől élni akarunk. Egészséges-e az, aki bár jó fizikai adottságokkal rendelkezik, mégis a pszichés állóképessége alacsony, vagy folyton folyvást panaszkodik? Az egészség tehát akkor kerek és egész, amikor mind a lelkünk, mind a testünk jó állapotban van.

Hangsúlyozom: JÓ állapotban, nem pedig tökéletes állapotban. Úgy gondolom tökéletesség nincs, de tökéletességre való törekvés létezik. És ez egy nagyon szuper dolog, hiszen az ember ezáltal képes megújulni, fejlődni, fejlődni és fejlődni.

A következő pontokban szedjük tehát össze az egészséges életmód tényezőit!

 

1.Mentálhigiéné

 

Ahhoz, hogy egészséges légy, először azt javaslom, fejben végezz egy nagy takarítást! Bár az egészséges életmód részeként nem hirdetik a lélektani tényezőket, mégis, talán te is érzed, anélkül semmi nem működik jól. Tudd, mi okoz stresszt, mi okoz fájdalmat, mi az, ami gyengít téged és lehúz. Ezeket igenis takarítsd ki magadból, hiszen a szervezetnek szüksége van szellőztetésre. A lélek és a test együtt működik, egyik sem érzi jól magát a másik egészsége nélkül. Tanulj meg foglalkozni magaddal is, ne csak a barátaiddal, a gyerekeddel, férjeddel, testvéreiddel vagy szüleiddel! Oldd fel gátlásaid, szorongásaid, erősítsd a jó tulajdonságaid és tanuld meg szeretni az életed!

 

 

2.Étkezz jól!

 

Sokunknak az van a fejében, hogy ha egészséges étkezésről hallunk, semmi más nem jöhet szóba, csak a saláták, zöldségek, stb... Nincs így! Ha egészséges a tudatod, tudhatod, hogy egészséges mértékben nyugodtan nassolhatsz. Szervezetednek rengeteg tápanyagra van szüksége a zöldségeken kívül. 

Szükséged van a szénhidrátokra, hiszen minden sejted ugyan úgy, mint te, dolgozik, működik, azaz él. Ehhez energia kell. Bizony, minden egyes sejtednek szüksége van energiaforrásra ahhoz, hogy jól működjenek. Ezért reggel, a nap első szakaszában van szükséged ezekre a szénhidrátokra. Kerüld a finomított lisztet és a cukrot, és akkor semmi baj nem lehet!:)

Szükséged van a fehérjékre is, amelyeknek építőkövei az aminosavak. Léteznek olyan aminosavak, amelyeket szervezeted nem tud előállítani, hát nem hiába vannak fehérjedús táplálékaink! Ezeket hívjuk esszenciális aminosavaknak. Fontosnak tartom leírni, hogy a vegetarianizmus nem feltétlenül követendő, hiszen az állati eredetű fehérjék teljes értékűek, míg a növényi eredetűek sok esetben hiányosak, illetve ezen forrásokból nem lehetséges sokszor annyi fehérjét biztosítani szervezetünknek, mint amennyire szüksége lenne. Természetesen nem érdemes egyiket sem túlzásba vinni, meg kell találni a kettő egészséges egyensúlyát.

Szükséged van gyümölcsökre, hiszen rengeteg ásványi- és rostanyag található bennük, nem mellesleg finomak is!

Szükséged van a zöldségekre, de azt hiszem nem is kell magyaráznom, miért. Érdemes minden étkezés mellé nyersen fogyasztani a szezonális zöldségek valamelyikét, amely segíti a hatékonyabb emésztést.

Szükséged van zsírokra is! Tévhit, hogy a zsírból zsír lesz. A zsíroknak óriási nagy szerepe van az egészséged megőrzésében, gondolj a zsírban oldódó vitaminokra, illetve a szív-és érrendszert védő zsírsavakra.

Amint látod, elég széles a paletta, nem kell semmiben hiányt szenvedned, ha egészségesen akarsz táplálkozni. A hangsúly a minőségen, illetve a helyes eloszláson van. Egy korábbi cikkemből részletesebben itt megtudhatod a helyes táplálkozás rendszerét.

 

 3. Szeresd meg a sportot!

 

Ha utálsz futni, biciklizni, aerobik órára járni vagy a konditeremben szenvedni, akkor se mondj le magadról! A sportot ne úgy fogd fel, mint egy több órás szenvedésnyi időpocsékolást, hanem tedd "én időddé" az egészet. Azaz, csináld azt, ami téged feltölt, ami téged ellazít. Ez lehet egy kellemes séta a kutyáddal, a gyerekeiddel, vagy akár egyedül. Az emberi szerkezet úgy van kitalálva, hogy mozogjon. Az izmaid akkor érzik jól magukat, ha használva vannak. Így tehát nem mehetünk el a sport jótékony élettani hatásai mellett, légy tisztában azzal, hogy a mozgásnak óriási immunerősítő, stresszoldó, állóképesség javító hatása van, de még folytathatnánk a sort a végtelenségig. Ha tisztában vagy azzal, hogy a sport jó neked, kell neked, szükséged van rá, akkor máris máshogy fogsz az egészhez állni! 

A sport azonban másra is ösztönzést adhat. Biztosan szeretnél az unokáiddal majd sétálgatni, focizni, játszani, igaz? Tedd meg már csak ezért is azt, hogy rendszeresen azt teszed, ami jól esik. Ha téged az úszás, a jóga, a vívás, a labdajáték, a futás, vagy a séta tesz boldoggá, akkor szánj rá időt! Minél inkább időt szánsz magadra, annál inkább rájössz, hogy tulajdonképpen nem is olyan borzasztó és riasztó ez az egész sport téma.:) 

 

Tegyük tehát össze! Mi is akkor az egyenlet?

 

Egészséges életmód = mentálhigiéné + helyes táplálkozás + örömteli mozgás

(+ sok-sok szeretet!!) :)

 

Csatlakozz Te is a Facebook csoportunkhoz, hogy onnan értesülj a legújabb bejegyzésekről!

 

A bejegyzés trackback címe:

http://szepseg-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr5112249130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.