Szépüljünk fillérekből!

Szépüljünk természetesen!

Fogyásból 10 pont!

2015. január 24.

Amiről az elkövetkezendő néhány sorban fogok írni, nem ámítás, és végképp nem hülyeség. Semmiféle csodaszerre ne számítsatok, csak is a természetes alapanyagokhoz fordulva próbálok segítséget nyújtani. A természet maga egy csoda. Mintha előre tudta volna, hogy az emberiség egyik legnépszerűbb betegsége az elhízás lesz...és ez csak a kezdet.

Az elhízás önmagában megszokott dolog (sajnos). Sok ember túlsúlyos. Az elhízottság ma már népbetegségnek számít. Sőt! Az EU-s tagországok közül Magyarország szerepel a lista első helyén, ha túlsúlyról van szó. Ideje most már tényleg bebizonyítanunk, hogy ez nincs így, és hogy mi, magyarok azért is megmutatjuk, mindent letudunk győzni!

1: Értsd meg, mitől hízol!

Nők és férfiak is számtalan diétával próbálkoztak, még talán ezekben a percekben is próbálkoznak, eredménytelenül. Sokszor halljuk: "Alig eszem, még sem megy le semmi!" De vajon miért nem? Most jelen esetben a hormonális, vagy anyagcsere okozta problémákat, illetve a stresszt nem vesszük figyelembe.

Amit először szeretnék tisztázni: MINŐSÉGI fogyást kell végeznünk, nem pedig mennyiségit. Az, ha valaki alig eszik, nem egyenlő azzal, hogy fogyni is fog. Ha fogy is az illető, nem a kívánt területről, hanem pont onnan, ahonnan tényleg...de téééényleg nem szeretnénk. És ami a legrosszabb: ilyenkor izomból fogyunk.

A testünk maga egy csodálatos szerkezet, ami okosabb, mint hisszük. Ha egyik napról a másikra elkezdjük drasztikusan éheztetni a szervezetet, valójában önmagunk ellen dolgozunk. Ilyenkor a test sokkot kap, elkezdi őrült tempóban zsírként raktározni a bevitt csekély kis kalóriamennyiséget, és csak raktározza, raktározza...Ha az éheztetés, illetve a kevés étel mennyiség bevitele huzamosabb ideig fennáll, a szervezetünk kénytelen az előzőleg elraktározott energiát felhasználni.. ami.. mi is volt? Zsír. Igen, először zsírból fogyunk. Mellesleg, ezen a szakaszon még hatalmas energiabedobással edz mindenki. Azaz, erőnk még van. Ezért örül mindenki a fogyókúra elején, mert hirtelen látványos fogyás indul meg. Na de a közepénél járván, fogy az erőnk, fáradékonyabbak, ingerültebbek leszünk, immunrendszerünk legyengül, a méregtelenítő folyamatok lassulnak, az alvás minősége romlik. Ekkor jön az a fázis, amikor a testünk már kénytelen az izomból elvenni az energiát. A nők ilyenkor is azt hiszik, hogy rendkívül jó, amit csinálnak, hiszen látványos eredménye van.

Egy idő után azonban a szervezet kénytelen riasztást küldeni, hogy ideje most már tényleg enni. Ekkor megtörténik a baj. Úgy hisszük, hogy megérdemeljük a kényeztetést...hiszen lefogytunk. Ehetünk most az egyszer bármit, utána majd újra kezdjük... A szervezet a hirtelen nagy ételmennyiségre szintén sokkot kap, nem érti, mi ez a derült égből villámcsapáshoz hasonlítható változás már megint. Erre a reakció a következő: a testünk  visszaemlékszik, hogy nem régiben még alig kapott energiát, ezért most gyorsan begyűjt újra mindent, amit csak lehet, mindent elraktároz arra az esetre, ha netán megint kedvünk támadna koplalni. Ez egy olyan ördögi kör, amelyből nagyon nehezen lehet kimászni. Más néven: jojo-effektus. Én most megpróbálok ebben segíteni.

A testünk nem szereti a hirtelen változásokat. Sőt, egyenesen utálja. Hiszen gondoljunk csak bele, mi sem szeretjük... ha most bedobnának minket egyik napról a másikra egy jégverembe, mit csinálnánk? Biztosan nem örülnénk neki...

2: Ne kúrázz, válts életmódot!

A fogyókúra szó magában hordozza azt, hogy egy bizonyos időszakaszon át tart. De mi azt szeretnénk, hogy ha csak bizonyos mennyiségű ideig lennénk vékonyabbak? Mi egy életen át egészségesek és karcsúak akarunk lenni! Ne használd ezt a szót!

Életmódváltás. Ez a helyes kifejezés. Az életmódváltás szó biztosan rémisztőbbnek hangzik. De csak akkor, ha nem tudod, mit is jelent! A szó persze változást is jelent, hiszen ha eddig egészségtelenül, mértéktelenül ettél, ittál, vagy nem mozogtál, akkor tényleg változtatásra van szükség. Kell a változás. De nem a hirtelen változás!

Ideje átgondolnod, mit, hogyan szeretnél. Az egészséges életmód nem csak azért fontos, hogy szépen, fitten nézz ki, hanem hogy saját magad is élvezhesd az életed, lásd, ahogyan felnőnek a gyerekeid, megérd, hogy az unokáid veled játszhassanak. Az, hogy egészségesen élsz, nem jelenti azt, hogy le kell mondanod minden rosszról. A bűnözés valahol egy jó dolog. Kell. Pontosan attól leszel egészséges gondolkodású is, ha tudod, hogy nem mániákusan kell minden szabályt betartanod, hanem érted az életmódod lényegét. 

3: Tudd meg, mi mire, és miért jó!

Hiába eszel egészséges ételeket, ha rosszul eszed őket. Tanuld meg, hogy az egyes fűszerek, gyümölcsök, zöldségek milyen hatással vannak rád. Ha tudod, hogy mennyi minden pozitív hatás fog érni téged, ha vitamindúsan étkezel, mentálisan sokkal jobban érzed majd magad, és lásd, szépülsz is tőle. A tudatosság nem csak a fogyókúrában, hanem az élet minden területén fontos.

4: Étkezz rendszeresen!

Talán ez a legfontosabb, ha egészségesen akarsz fogyni. A rendszeres étkezéssel hozzászoktatod szervezeted, hogy nem kell aggódnia, te gondoskodsz a tápanyagbevitelről, és így nem fog raktározni. Próbálj a lehetőségekhez képest egy időpontban étkezni, természetesen itt nem órapontosságról van szó. Hamar hozzászoksz majd, így egy idő után automatikusan átáll a biológiai órád, és gyomorkorgás nélkül tudni fogod, hogy ideje enned. A rendszeres étkezéssel megtanulsz szervezettebben élni, ami nem csak saját magadra, de környezetedre is pozitív hatással lesz. Ne kapkodj, hanem tervezz előre! Érdemes a nap folyamán 4-5 alkalommal enni.

5: Turbózd fel a zöldségek mennyiségét az egészséges vércukor szint fenntartása érdekében!

Már kismilliószor hangsúlyoztuk, mennyire fontos, hogy sok-sok zöldséget együnk. Nem is sejtjük, mennyi mindent megelőzhetünk velük. Segítenek a méregtelenítésben, rendezik az emésztési problémákat, szépül a haj, bőr, köröm, vitálisabbak leszünk, betegségmegelőző és egészségfenntartó hatásúak. Plusz, a folyadékpótlást is segítik, mivel a legtöbb zöldség vízben gazdag. Próbálj meg rendszeresen zöldséget magadba vinni, érdemes a főétkezések mellé nyersen is fogyasztani. Egyrészt, telítő hatásuk révén máris kevesebbet eszünk a főételből. Másrészt, segít az emésztésben, és harmadszor, az egészséges vércukor fenntartásáért is felel. Ami azért is nagyon fontos, mert ha olyan ételeket fogyasztunk, ami gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz (pl.: tésztás, lisztes, cukros ételek, italok), hirtelen felszökik a vércukorszint. Ha felszökik, elálmosodunk, fáradékonyak leszünk. Ez az a bizonyos ebéd utáni érzés. A vércukorszint ezután hirtelen leesik, ami az idegrendszerünknek nagyon nem tesz jót. Ekkor jön az ingerlékenység, az éhségérzet.

A vércukor szintnek csak egy egészséges mértékben kellene felemelkednie, ami abszolút nem zavarja tevékenységeinket. Nos, a zöldségek ezen is segítenek. A bennük lévő magas rosttartalom lassítja a szénhidrátok felszívódását, az emésztést egyenletessé teszi.

6. Víz, víz és víz!!!

A kellő folyadékbevitel ténylegesen kulcsfontosságú nem csak a fogyásban, hanem az egészség megőrzésében is. Amikor szomjazunk, az már valójában nem túl jó jel. Tessék inni, folyamatosan! Legyen nálunk vizes palack, amit megtölthetünk. A víz hozzájárul az immunrendszer megfelelő védelméhez, nem véletlen, hogy a betegség alatt minden orvos felhívja a figyelmet: Igyál sokat! Felgyorsítja a méregtelenítő folyamatokat, szépíti a bőrt, kiegyensúlyozottak és kevésbé leszünk ingerlékenyek. És, ami a fogyókúrában hasznos: jócskán telít is.

Fontos, hogy ténylegesen vizet igyunk a nap nagy részében, ne pedig cukros gyümölcsleveket, tejet, kávét, vagy energiaitalt. A víz lehet ásványvíz is, de érdemes szénsavmenteset beszerezni. A csapvíz is tökéletes választás. Egy nap átlagosan 2-3 litert kellene meginni. Tudom, ez soknak hangzik, de minden csak hozzászoktatás kérdése. Kezdjük fokozatosan a víz ivást, ha kell folyamodjunk óvodás módszerekhez annak érdekében, hogy ne feledkezzünk meg róla! Ha türelmesek leszünk, a szervezet rááll, és már emlékeztetni sem kell rá, hogy innod kell.

7. Gyümölcsök is jöhetnek bőven!

Tudom, sokan erre azt mondanák, hogy na ne, hiszen a gyümölcsök nagy része tömény cukor. Na de kérem Hölgyeim, Uraim, ugyan arról a cukorról beszélünk? Természetesen nem. A gyümölcsökben fruktóz van, azaz gyümölcscukor, ami nagyon is egészséges. Tökéletes energiaszolgáltató a tejcsoki helyett. A cukor bizonyos mennyiségben szükséges sejtjeinknek, hogy energiát nyújtson. Ne feledjük, a testünkben élő összes kis sejt ugyanúgy él, mint mi. Lélegzik, dolgozik, és tápanyagokra van szüksége. A gyümölcsfogyasztás is rendkívül fontos, hiszen milliónyi vitamin lakozik bennük, amelyet más forrásból nem tudunk beszerezni.

8. Legyél mértékletes!

Szeretsz nassolni? Semmi baj! Én is. Mindenki szeret nassolni, és mindenki mást szeret. Személy szerint, én imádom a csokis dolgokat, főleg gyümölccsel vegyítve. A bűnözés kell, anélkül elfelejtenéd, miért is küzdesz. És amúgy is, olyan jól esik a lelkünknek, nem?

Ne tiltsd meg magadnak semmit, csak legyél mértékletes! Tudd, hogy amit éppen nassolsz, az nasi, és nem egy főétel. Ne helyettesítsd semmivel, ugyanúgy étkezz mellette rendesen, így semmi hátrányod nem származik belőle.

Egy tippet azért mégis mondok: próbálj meg elnyalni pár kanál mézet , mielőtt a csoki polchoz rohannál. A méz természetes cukrokban gazdag, így azt a cukormennyiséget, amit a szervezeted ilyenkor követel, mézzel is beviheted, ha szereted.

9. Amikor eszel, tényleg egyél!

Ne foglalkozz mással, ne mobilozz, ne nézz tévét, ne internetezz és ne csinálj semmi olyat, ami az agyadat eltereli az ízekről. Ha mentálisan nem figyelsz arra, hogy éppen étkezel, az agyad becsaphat, és hajlamos lehetsz sokkal többet enni. Rágj meg minden falatot, ezáltal is segíted az emésztést. Ne járkálj, ne rohanj miközben eszel!

 

10. Segíts rá a fogyásra ezekkel!

Almaecet: Ha még nem olvastad volna egy korábbi bejegyzésem az almaecet jótékony és csodás zsírégető hatásairól,illetve nem tudod, mikor és hogyan kell inni, katt ide!

Fahéj: ez a fűszer hatalmas segítséget nyújt a fogyáshoz. Nem csak hogy gyomorerősítő, immunerősítő, emésztésjavító, mivel vérbőséget okoz a gyomorban, de valóban segít a zsírsejtek lebomlasztásában. Ma már léteznek kifejezetten fahéj diéták, mely során minden étkezés során a fahéjat is valamilyen formában ételükbe viszik, ezáltal fokozva az anyagcserét. Egyszerű, ha például túróba keverjük, kávéba, vagy egy kiskanálnyi mézzel egyben lenyeljük. A méz-és fahéj  kombináció még hatékonyabbnak bizonyul a fogyásban!

Zöld tea: A teák önmagukban is segíthetnek a fogyásban, hiszen növeljük a folyadékbevitelt, ami fokozza az anyagcserét. A zöld tea azonban kiváló emésztésjavító és zsírégető hatású. A leghatásosabb, ha étkezés előtt fogyasztjuk 20 perccel. Mozgás előtt szintén kis idővel fogyasztva fokozza a zsírsejtek lebomlását.

Citrom: A citromos vízről szerintem már mindenki olvasgatott, mennyire jótékony tud lenni. Érdemes reggel, éhgyomorra meginni egy kis citromlevével dúsított vizet, remekül beindítja a gyomor működést, csökkenti az éhségérzetet, fokozza az anyagcserét és méregtelenít, ezáltal rendkívül hatékony zsírégető.

Fokhagyma: a csodás fűszer nem csak a torokfájásban segít, de a fogyásban is. Kiváló emésztésjavító, de szív-és érrendszeri betegségek megelőzésében is jelentős.

Chili: Legyen jó csípős minden! A chili igazi zsírégető, gyomorerősítő és fertőtlenítő hatású.

Olívaolaj: rendszeres fogyasztása megakadályozza a zsírsejtek lerakódását, fokozza az anyagcserét. Bónusz hatás, hogy az egyik legjobb bőrszépítő, hajerősítő olajnak tartják számon.

Spárga: Tudom, sokan nem szeretik, viszont néha napján érdemes lenne fogyasztani. Mellesleg, egy kis sajttal, tejföllel megszórva, bevágva a tepsibe isteni tud lenni. A spárga a világon az egyik legerősebb méregtelenítő zöldség, kiváló rákmegelőző és immunerősítő. A méregtelenítésre pedig igenis szükségünk van, ha fogyni akarunk, hiszen a sok-sok zsírsejt bizonyára nem egészséges folyamatok következtében került oda.

Étcsoki: Most biztos többen hátrahőköltek. Ugye? :) Azonban, naponta kis mennyiségben fogyasztva megakadályozza a zsírsejtek lerakódását, és ami szuper, hogy hatékony vérnyomás csökkentő, szívvédő hatással is bír. Az étcsokiról olvasgathattok itt egy korábbi bejegyzésemben.

 

A lista végtelen, akár napokig írhatnánk, mennyi minden segíthet nekünk. És mi mégis, hajlamosak lennénk a reklámokban hirdetett csodabogyók bevitelére. A csoda maga itt van, körülöttünk, a természetben. Nem egyszerűbb, és nem finomabb, ha ezekből válogatunk?

Olvasgassatok, és ami fontos, hogy tervezzetek. Legyen rendszer az életetekben, kitartás, önfegyelem, de egy kis bűnözés azért jöhet!;)

 

Találkozzunk legközelebb is!

 

Dalma

 

Csatlakozz Te is a Facebook csoportunkhoz, hogy onnan értesülj a legújabb bejegyzésekről!

 

              

A bejegyzés trackback címe:

http://szepseg-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr297104977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.