Szépüljünk fillérekből!

Szépüljünk természetesen!

Zöldség, zöldség, zöldség!

2014. július 13.

Az előző blogbejegyzésben már olvashattátok, hogy milyen témával fogunk foglalkozni most huzamosabb ideig. Mivel ez egy összetett téma, úgy gondolom, megérdemel több, részletesebb bejegyzést.

Mint azt leírtam számtalan olyan diéta van, ami őrültebbnél őrültebb. Ha nem néztétek meg az előző cikkben, mennyi minden hülyeség árad a neten, akkor lessétek meg, jót fogtok nevetni. DE azt mondom, bárcsak nevetnénk ezen mindannyian... sajnos nők milliói veszik komolyan, hogy lefogyhatnak, ha vattával tömik magukat, vagy férgekkel. Nem is sejtik, hogy egy ilyen húzással, amit huzamosabb ideig végeznek, a saját halálukat okozzák.

Miért kéne szenvedni annak érdekében, hogy ledobj pár kilót?! Na jó, aki nagyon-nagyon szereti a nyalánkságokat, annak tényleg picit nehezebb dolga lesz, de semmiképpen sem kell semmiről lemondanunk. Én például élek-halok a csokiért, és a világ összes pénzéért sem mondanék le róla:)

Csak pár egyszerű szabályt kell betartanunk, amiket egyébként nem is lenne szabad szabálynak nevezni... 

Megosztok veletek pár olyan trükköt, étkezési tanácsot, amellyel könnyedén, egészségesen fog leolvadni az a pár kiló plusz.

Első tipp: Reggelizz! Minél többször eszel kisebb adagokat egy nap, annál kevesebb az esélye annak, hogy elhízz. A reggelit nem véletlenül nevezik a nap legfontosabb étkezésének. Reggelire nem kell sokat enni, hanem éppen annnyit, amennyi csak jól esik. Reggelire érdemes valamilyen teljes kiőrlésű gabonából készült terméket enni, kiegészítve gyümölcssel vagy zöldséggel. A hangsúly a változatosságon, sokszínűségen van. A lényeg, hogy lassan felszívódó szénhidrátokra van szükségünk a nap első szakaszában, amelyek elegendő energiát adnak 2-3-4 órán keresztül. 

 

Második tipp: minden étkezés előtt igyunk meg egy nagy pohár vizet. A víz megtelíti a gyomrot, és már is nem fogunk annyit enni, másrészt előkészíti a gyomrot az emésztésre, és így sokkal könnyedébben, gyorsabban fogunk emészteni.

 

Harmadik tipp: Ne várd meg, míg éhes leszel! A napi sokszori evésnek pont az a lényege, hogy nem szabad hagyni, hogy éhezzen a szervezet. Ezt úgy érjük el, ha 2-3-4 óránként eszünk, időtől függően persze. Itt nem kell nagy étkezésekre gondolni, hiszen egy étkezésnek számít egy-egy gyümölcs, vagy joghurt elfogyasztása is. A 3 főétkezés persze legyen meg, de azok között mindig legyenek kisebb, kiegészítő étkezések. Ha farkas éhes vagy, szinte elkerülhetetlen az, hogy ilyenkor "okosan'" dönts, és minél inkább azon vagy, hogy mihamarább valami ételt tömj magadba, mindegy, mi az. Igazából itt amit meg kell tanulni az az, hogy előre kell tervezni a napot. Nagyjából azért tudjuk, hogy mit fogunk tenni egy-egy napon, így belátható, hogy mikor lesz időnk bekapni valamit. Érdemes ilyenkor olyan kajákat bepakolni a táskába, amelyek nem laktatóak, de kellő energiát nyújtanak a nap további részéhez. Tökéletes lehet ilyenkor egy banán, egy alma, ivójoghurt, egy előre elkészített szendvics.

 

Negyedik tipp: Az evést mindig ott kell abbahagyni, amikor még úgy érzed, tudnál enni. Sokan itt rontják el, hogy nem érzik saját határaikat. Ugyanúgy, mint az alkoholfogyasztáskor, az étkezésekkor is tudnunk kell, mennyi az az adag, ami jólesik, és nem megterhelő.

Ötödik tipp: Zöldség a főétkezések mellé! Ha lehetőséged van rá, hogy a főétkezések idején otthon egyél, akkor szerencsésebb helyzetben vagy. Az egyik leghatásosabb módszer, ha a legalább a főétkezések mellé egy-egy zöldséget NYERSEN fogyasztasz. Teljesen mindegy, mi, persze az ízléseknek megfelelő legyen. Ha például egy jó, kiadós pöri a menü, akkor ahhoz remekül passzol egy egész paradicsom. Vagy, ha egy rántott hús, vagy akármilyen sült húst eszel, mellé nagyon jól passzol az uborka, retek, répa, de itt tényleg nincsenek szabályok. A zöldség fogyasztása bármilyen étel mellé abban fog segíteni, hogy a zöldségben lévő rostoknak köszönhetően kevésbé fog megemelkedni a cukorszint, ezáltal nem leszünk olyan iszonyatosan álmosak az ebéd utáni időszakban. Másrészt, a zöldségben található víztartalom miatt telítődik a gyomor, és serkentődik az emésztés. Ha ezt a szokásunkat megpróbálnánk mindennapivá tenni, már is rengeteget segítettünk magunknak, és hatalmas lépéseket tettünk meg egészségünk érdekében.

 

Hatodik tipp: Édesség utáni vágykor érdemes olyan ételt fogyasztani, ami természetes módon tartalmaz cukrot, és nem finomított formájában. Ha nagyon-nagyon kívánjuk az édeset, akkor nem is kell lemondanunk róla, hiszen a szervezet nem hiába kívánja a cukrosat. A baj ott kezdődik, hogy az édesség utáni vágyat tejcsoki, cukros üdítők, pékáruk vagy egyéb cukros ételekkel próbálják meg elnyomni. Aki szereti a mézet, annak jó hírrel szolgálok. Próbálják ki, hogy ha 1-2 kanál mézet elnyalnak, utána garantálom, hogy nem fogják kívánni az édeset. Érdemes megszerettetni magunkat vele, mert rengeteg olyan "kincs" van benne, amit más ételekből nem tudunk bevinni szervezetünkbe. De egyébként nem csak a méz segíthet ilyenkor, hanem egy banán, ami magas arányban tartalmaz természetes cukrot, vagy egy édes alma. A lényeg, hogy próbáljunk természetes alternatívákat keresni. Itt is a szoktatáson van a hangsúly, nyilván nem megy egyik napról a másikra az, hogy váltsunk. És nem minden esetben kell váltani, hiszen mint mindenhol, itt is a mértéken van a hangsúly.

 

Hetedik tipp: az étkezések között mindenképp egyél gyümölcsöt, és fontos, hogy nyersen! Nyilván, ilyenkor nyáron, ha valaki szereti a hideg nasikat, kiváló házi fagyit lehet készíteni, ha lehűtjük a gyümölcsöket, és natúr joghurttal összekeverjük. Most, hogy itt a nyár, bővelkedünk a finomabbnál finomabb gyümölcsökben. Fogyasszunk minél többet ezekből!

 

 

 

 

Nyolcadik tipp: Vacsorázz! Akár hiszed akár nem, a fogyókúra alapja nem az, hogy minél kevesebbet együnk. A vacsora nagyon fontos, hogy szerepeljen a napi étkezések között. Nagyon sokáig követték, vagy még most is követik azt a tévhitet, hogy az este 6 óra utáni étkezés már egészségtelen és hízlaló. Azonban kihagytak az életbevágóan fontos információt. Abban az esetben, ha valaki 8-órakor fekszik le aludni, akkor teljesen megállná  a helyét. De ki fekszik le manapság 8-kor? Nyilván a speciális munkakörülményeket most nem vesszük figyelembe. Egy átlag ember ma már 10-11 órakor fekszik le, és mire odajutunk, hogy aludni kéne, már korog is a gyomrunk. Ha üres gyomorral fekszünk le, akkor nem is sejtjük, milyen károkat okozhatunk hosszú távon. Az alvás minősége romlik, és ha romlik, az éjszaka folyamán zajló folyamatok nem tudnak megfelelően működni. A szervezet éjszaka regenerálódik, és egy csomó-csomó olyan hormon, vagy enzim működik ilyenkor, amelyek kizárólag éjszaka dolgoznak. Másrészt, az éhségérzetet a sav túltengése okozza a gyomorban, ami hosszú távon gyomorbajokhoz is vezethet. Lefekvés előtt mindenképpen kell enni, körülbelül másfél-2 órával. Ilyenkor érdemes fehérjében dús ételeket enni.

 

 

A következő blogbejegyzésben írni fogok pár étvágycsökkentő ételről, és bemutatok egy olyan csodaszert, amitől leesik az állatok, mennyi mindenre jótékony hatással lesz:)

 

Elkészült a bloghoz tartozó Facebook oldalam,csatlakozzatok, mert onnan értesülhettek az új bejegyzésekről!

 

https://www.facebook.com/pages/Sz%C3%A9p%C3%BClj%C3%BCnk-term%C3%A9szetesen/261718640683706?ref=hl

 

Találkozzunk legközelebb is!

 

 

Dalma

A bejegyzés trackback címe:

http://szepseg-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr726505313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.